Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Základné ustanovenia
I. Identifikácia obchodníka
1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je predávajúci (ďalej len „predávajúci“) Bc. Laura Brošová Loli botky, IČO: 57014272, so sídlom Koplotovce 227, 920 01 Hlohovec, prevádzka: Hlohová 47/88, 920 01 Hlohovec, zapísaný na Okresnom úrade Trnava - Číslo živnostenského registra: 250-60918, pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.lolibotky.sk a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“). Ďalšie informácie o predávajúcom kontaktné údaje predávajúceho: Bc. Laura Brošová – zodpovedná osoba, tel. +421 948 528 717, e-mail: lolibotky@gmail.com. sú uvedené aj na webovej stránke www.lolibotky.sk v sekcii kontakt.
1.2 Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, zákonom č.102/2014 Z.z. o ochrane pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 250/2007 Zb. o ochrane spotrebiteľa. Ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník ako aj súvisiacimi predpismi.
II. Definícia pojmov
2.1 Obchodník (ďalej ako ,,Predávajúci“) v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. v platnom znení, (pre účely VOP), uvádza a definuje tieto pojmy:
2.2 Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim je vymedzený príslušnými právnymi predpismi a kúpnou zmluvou. Kúpnou zmluvou je zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom tohto internetového obchodu alebo iným vhodným spôsobom diaľkovej komunikácie (telefónu, elektronickej pošty), podľa podmienok dohodnutých v týchto obchodných podmienkach.
2.3 Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu s predávajúcim predovšetkým pomocou elektronického obchodu predávajúceho.
2.4 Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
2.5 Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
2.6 Elektronický obchod alebo e-shop je internetový obchod s webovým sídlom a verejným prístupom na objednávanie tovaru, alebo služby.
2.7 Tovar je definovaný ako produkt, ktorý je v aktuálnej ponuke e-shopu www.lolibotky.sk
2.8 Trvanlivým médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi, alebo obchodníkovi uchovať informácie adresované spotrebiteľovi, alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti a to listina, email, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta, pevný disk počítača.
III. Objednávka tovaru produktu, uzatvorenie kúpnej zmluvy
3.1 Kupujúci uzatvára kúpnu zmluvu s predávajúcim realizovanú predovšetkým využitím internetového obchodu prostredníctvom elektronického formuláru, prípadne ďalšími komunikačnými prostriedkami. Formulár obsahuje pravdivé a úplne informácie o kupujúcom, s kontaktom na kupujúceho, názov tovaru s uvedenou sumou, spôsobom platby a možnosťou dodania.
3.2 K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim sa stava doručenie potvrdenia o prijatí objednávky kupujúcemu, ktorú vytvoril do elektronického systému predávajúcemu.
3.3 Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká pokiaľ sa splnia všetky záväzky predávajúceho a kupujúceho a to doručením a zaplatením produktov v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva kupujúceho v zmysle zákonnej zodpovednosti za vady produktov zo strany Obchodníka.
IV. Cenové podmienky
4.1 Na webovej stránke predávajúceho sú ceny produktov uvedené samostatne pre každý produkt zvlášť. Suma je zároveň platná v dobe vytvorenia objednávky kupujúcim.
4.2 Kúpna cena tovaru uvedených na webovej stránke predávajúceho je celková cena za tovar uvedených v eurách, pričom v cene tovaru nie je zahrnutý náklad na dopravu. Doprava tovaru bude pripočítaná k výške tovaru a bude stanovená od celkovej hmotnosti objednaného tovaru a aktuálnej sadzbe dopravy. Balné je zahrnuté v cene dopravy.
4.3 Zľavy a akciové ceny platia v určitom časom rozhraní, počas ktorého akcia a zľavy trvajú, a to za splnenia podmienok uvedených pre každú akciu či zľavu zvlášť. Akcie a zľavy nie je možné spoločne kombinovať, pokiaľ nie je uvedené inak.
V. Spôsob platby
Kupujúci má pri nákupe tovaru na e-shope Lolibotky možnosť zvoliť jeden z nasledovných spôsobov platby:
5.1 Bezhotovostne bankovým prevodom na účet predávajúceho č. SK 21 0900 0000 0052 3467 4465 vedený v SLSP. Kupujúci uhradí po obdržaní emailu zálohovú faktúru, s variabilným symbolom a do poznámky uvedie svoje meno a priezvisko. Objednávka bude vybavená až po pripísaní celkom čiastky na účet predávajúceho. V prípade zániku zmluvy bude platba vrátená naspäť kupujúcemu.
5.2 Bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány ShoptetPay GOPAY (Okamžitá platba, Platba kartou, Platba prevodom).
5.3 Dobierka, sumu za tovar uhradí kupujúci – doručovateľovi pri prebratí tovaru spoplatnenou sumu vo výške 2 €.
5.4 V hotovosti pri osobnom odbere tovaru priamo na predajni.
VI. Dodacie podmienky
6.1. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať kupujúcemu tovar čo v najkratšej dodacej lehote od prijatia objednávky. Tovar bude kupujúcemu doručení najneskôr do 5 pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy a po splnení všetkých podmienok na jeho vyskladnenie. Zásielka obsahuje objednaný tovar, záručný list ako aj predajný doklad.
6.2. Pri platbe vpred bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho sa tovar odošle až po pripísaní celkovej čiastky kúpnej ceny (predpokladaný čas do 72 hodín).Výnimku tvoria víkendy, sviatky, kde sa dodacia lehota automaticky predlžuje. Predávajúci je povinný kontaktovať kupujúceho o predĺženej lehote a to telefonicky alebo emailom. V prípade nesúhlasu s predĺženou dodacou lehotou kupujúcim, je možnosť zrušenia objednávky v súlade týchto VOP.
VII. Prechod vlastníckeho práva
7.1 Vlastnícke právo tovaru, prechádza na zákazníka až po zaplatení celej kúpnej ceny za objednaný tovar, ktorí tvorí dodávku, prechádza prevzatím tovaru na kupujúceho a to ihneď na mieste dohodnutom podľa kúpnej zmluvy.
7.2 Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
VIII. Doručenie tovaru
8.1 Tovar bude kupujúcemu dodaný, podľa spôsobu výberu ponúk možností priamo v objednávke, kde si kupujúci určí miesto odberu alebo spôsob dodania tovaru.
8.2 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
8.3 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky.
8.4 Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru (daňový doklad), ktorá slúži zároveň ako dodací list. Predávajúci taktiež dodá spolu s tovarom návod na obsluhu a záručný list, ak to vyžaduje povaha tovaru.
8.5 Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim.
8.6. V prípade oneskorenia spôsobeného dopravcom alebo nepriaznivými okolnosťami Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca. Takéto prípady rieši predávajúci dodaním nového tovaru kupujúcemu po zaplatení všetkých škôd prepravcom.
IX. Dodacie podmienky
9.1 Osobný odber priamo na predajni. Tovar môže prevziať iba kupujúci. Táto osoba sa musí dostatočne identifikovať a preukázať platným občianskym preukazom alebo iným dokladom napr. platným cestovným pasom.
9.2 Zaslanie prepravnou službou. Tovar je možné kupujúcemu zaslať prepravnou službou. Jednotlivé spôsoby dopravy sú ponúknuté podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a dojazdové možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému, predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. Cena prepravy sa riadi podľa aktuálneho cenníka v deň objednávky.
9.3 Kupujúci je povinný pri dodaní zásielky skontrolovať a to bezprostredne spolu s dopravcom neporušený stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie obalu, kartónu) podľa priloženého prepravného listu. Akékoľvek zistenie porušenia zásielky je kupujúci povinný so zástupcom dopravcu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia. Na základe tohto záznamu môže kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar, ktorý nie je v zhode s kúpnou zmluvou. Škodový protokol následne zaslať na emailom, alebo poštou predávajúcemu. Pokiaľ kupujúci zistení nezrovnalosti až po prevzatí zásielky je povinný ihneď kontaktovať predávajúceho. Pokiaľ tak neurobí, nároky z reklamných vád mu budú priznané, len ak preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu www.lolibotky@gmail.com alebo telefonicky na tel. číslo +421 948 528 717.
Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
X. Preprané – cena za dopravy produktov
10.1 V kúpnej cene produktov nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov . Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:
Formy Dopravy:
Výdajne miesto Packeta – cena 3,00 Eur
Slovenská pošta, balík na poštu 3,50 Eur
Kurierská spoločnosť priamo na adresu 4,90 Eur
Osobný odber cena 0 €
V prípade, ak celková kúpna cena produktov v jednej objednávke Kupujúceho je vyššia ako suma 90 Eur, cena za akúkoľvek zvolenú formu dopravy je 0 Eur.
XI. Odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
11.1 Spotrebiteľ ako kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpením od zmluvy vrátenie tovaru bez uvedenia dôvodu, kupujúci znáša náklady na jeho vrátenie.
11.2 V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy po uplynutí uvedenej lehoty, takéto odstúpenie nebude platné a predávajúci nie je povinný prevziať vrátený tovar, ani vrátiť náklady na dodanie tovaru. V prípade prevzatia takého tovaru, zostáva tovar vo vlastníctve predávajúceho a pre vrátenie produktov späť, vyzve kupujúceho uhradiť prepravné náklady Slovenská pošta 3,90 €. V prípade, že sa platba po výzve do 30 dní neuskutoční, predávajúci nebude akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy a tovar zostane vo vlastníctve predávajúceho.
11.3 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa VOP aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy zostáva zachovaná, ak oznámenie od odstúpení o zmluvy bola odoslaná predávajúcemu najneskôr posledný deň lehoty.
Kupujúci je zároveň povinný oznámiť odstúpenie od kúpnej zmluvy a to emailom na lolibotky@gmail.com , pričom môže použiť formulár nami zaslaní v každej objednávke, alebo si stiahnuť formulár v sekcii reklamácie/vrátenie tovaru.
11.4 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť na adresu: LOLI BOTKY, Hlohová 47, 920 01 Hlohovec, prípadne osobne na uvedenú adresu v dobe prevádzkových hodín.
11.5 Pri vrátení tovaru odporúčame kupujúcemu poslať balík kuriérom s poistenou zásielkou. Tovar musí byť pri vrátení kompletný, nepoškodený, čistý a so všetkými príslušenstvami. Tovar doručený na dobierku predávajúci neprevezme.
11.6 V zmysle splnenia VOP je predávajúci povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia tovaru vrátiť kupujúcemu celú platbu, ktorú od neho obdržal na základe kúpnej zmluvy.
11.7 Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, že kúpnu zmluvu nie je možné zrealizovať zo strany kupujúceho (napr. neúplnosť údajov, nesprávne kontaktné údaje, nemožnosť doručenia zásielky, predávajúceho nie je možné skontaktovať a iné). V prípade ak predávajúci nemôže objednávku splniť z dôvodu vypredania skladových zásob. Pokiaľ v čase objednávky tovar už nebol skladom, ani nie je možnosť ďalšieho doručenia tovaru. Ak kupujúci uhradí nesprávnu, alebo len časť sumu z tovaru predávajúcemu, v tomto prípade, predávajúci vráti kupujúcemu sumu v lehote 14 dní a to vopred dohodnutým spôsobom.
XII. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
12.1. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
12.2. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku bodu 12.1. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
12.3. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
12.4. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 12.1. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
12.5. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 12.1. rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
12.6. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 12.1., ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
12.7. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa bodu 11.1., sa zakazuje.
XIII. Záručné podmienky a reklamačný poriadok
13.1 Predávajúci poskytuje na predávaný tovar záručnú lehotu po dobu 24 mesiacov. Lehota začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje aj svoju informovanosť o podmienkach a o spôsobe reklamácie tovaru.
13.2 Kupujúci má právo uplatniť záruku len na tovar, ktorý má výrobné, alebo materiálové vady, ktoré existovali pri jeho prevzatí, alebo sa prejavia počas záručnej doby. Záruka kryje vady, ktoré znemožňujú riadne používať tovar. Tovar bol zakúpený u predajcu. Na uplatnenie reklamácie postačuje akýkoľvek doklad o jeho kúpe (dodací list, kópia faktúry, pokladničný doklad).
13.3 Tovar u ktorého sa prejaví vada je treba bezodkladne dať na reklamáciu. Za deň uplatnenia reklamácie tovaru predávajúcemu sa považuje deň doručenia reklamácie spolu s tovarom. Od tohto dňa sa uplatňuje reklamácia. V písomnej reklamácii kupujúci popíše vadu tovaru a navrhovaný spôsob reklamácie. Predávajúci kupujúcemu vydá potvrdenie o uplatnení reklamácie a to na email alebo osobne.
13.4 Kupujúci je povinný odovzdať reklamovaný tovar v hygienicky nezávadnom stave, inak je oprávnený predávajúci reklamáciu tovaru odmietnuť. Za poslanie tovaru predávajúcemu hradí poštovné kupujúci.
13.5 Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené: nesprávnym používaním, manipuláciou, mechanickým poškodením, prirodzeným opotrebením a degradáciou materiálu, zanedbaním predpísanej starostlivosti o tovar, zásahom tretej osoby, zámerným poškriabaním, po uplynutí záručnej doby, ani po zakúpení tovaru s vadou, na čo bol kupujúci dostatočne informovaný (napr. pri zlacnenom tovare).
13.6 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu do 30 dní a ukončiť reklamačné konanie odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátenie kúpnej ceny za tovar, písomnú výzvu na prevzatie plnenia, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
13.7 V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na: - odstránenie vady (oprava) – predávajúci zabezpečí opravu tovaru bez ďalších nákladov pre zákazníka - výmena tovaru – za nový, funkčný kus rovnakého typu
- primeranú zľavu z kúpnej ceny ak oprava, alebo výmena nie je možná.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a o vybavení reklamácie kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, vydať písomný doklad (aj e-mailom) najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
XIV. Orgán dozoru
14.1.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa
je:Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava
Slovenská republika
Kontakt: tel. č.: 033/551 26 56
email: tt@soi.sk
webový odkaz na podávanie podnetov : https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
XV. Alternatívne riešenie sporov
15.1 V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-
1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa
obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfmevent=main.home.chooseLanguage.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
XVI. Hodnotenie produktov spotrebiteľmi
16.1 Obchodník nevykonáva kontrolu a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt u obchodníka zakúpili.
XVII. Záverečné ustanovenia
17.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
17.2 Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla. Dokumenty - Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov tohto Webového sídla sú zverejnené na doméne Webového sídla Predávajúceho.
17.3 Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 1.11.2025
